Дистанційне навчання

8-В українська література

 


Шановні учні, за цим покликанням Ви можете приєднатися до онлайн уроків у 
Zoom !

Подключиться к конференции Zoom

https://us04web.zoom.us/j/74340538805?pwd=Rm5hTnRDWTU5TlBPME0ybitRZVpFdz09

Идентификатор конференции: 743 4053 8805

Код доступа: 4tTcAd

Рекомендована література для читання влітку

Діти в інтернеті – Ірпінський Вісник
Улітку під час відпочинку ти можеш гарно підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих художніх творів,рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення на уроках української літератури у 8 класі.
 Пропоную тобі список літератури для обов’язкового читання. У нього я не вносила невеличкі віршовані чи прозові твори.
До речі, ці книги ти можеш взяти у дитячій бібліотеці.
Гарного відпочинку та цікавого читання! 

Список програмових творів з української літератури для 9 класу:

1.    Іван КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «Енеїда», «Наталка Полтавка».

2.    Григорій КВІТКАОСНОВ’ЯНЕНКО. «Маруся».

3.    Микола ГОГОЛЬ. «Тарас Бульба».

4.    Пантелеймон КУЛІШ. «Чорна рада».

5.    Марко ВОВЧОК (Марія Олександрівна Вілінська). «Інститутка».

Урок 22 травня (асинхронний режим)

Тема. Повторення вивченого

Завдання:

1. Виконати завдання на повторення 👉тут

Домашнє завдання:повторити С.235-236.

Урок 08 травня (асинхронний режим)

Тема. ЛРК №3 Захопливі історії підлітка у творі Анатолія Дімарова “На коні й під конем”

Завдання:

1. Прочитати 👉 тут

Домашнє завдання: написати відгук на прочитаний твір (обсяг 1,5 сторінки).

Урок 04 травня (синхронний режим)

Тема. Валентин Чемерис. Повість "Вітька + Галька, або повість про перше кохання"

Домашнє завдання: виконати 👉 тести.

Урок 24 квітня (асинхронний режим)

Тема. Валентин Чемерис. Повість "Вітька + Галька, або повість про перше кохання"

Завдання:

1. Прочитати розділ 1 повісті "Вітька + Галька" (С.195-221).

Домашнє завдання: виконати завдання на С.221-222.

Урок 20 квітня (асинхронний режим)

Тема. Позакласне читання. Юрій Винничук «Легенди Львова»

Завдання:

1. Прочитати 3-4 легенди із збірки "Легенди Львова" на ваш вибір 👉збірка "Легенди Львова".

Домашнє завдання: написати відгук на прочитані легенди (обсяг 0,5 сторінки).

Урок 10 квітня (синхронний режим)

Тема. “Місце для дракона” Юрія Винничука – повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть “драконячі закони”

презентація до уроку

Домашнє завдання: прочитати повість-казку “Місце для дракона”.

Урок 06 квітня (асинхронний режим)

Тема. Володимир Дрозд. Оповідання "Білий кінь Шептало"

Завдання:

1. Виконати завдання С.171-172 №1-11 (1-3, 9-10 письмово). 

Домашнє завдання: виконати завдання з будиночком на С.172.

Урок 16 березня (асинхронний режим)

Тема. Композиція повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”

Завдання:

1. Виконати 👉тести.

2. Виконати інтерактивну вправу 👇

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи  “Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї”.

Урок 13 березня (синхронний режим)

Тема. Проблеми дорослішання в повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”

презентація до уроку

Домашнє завдання: 

( теми дивіться у останньому слайді презентаії).

Урок 09 березня (асинхронний режим)

Тема. Портрети школярів-підлітків із повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”

Завдання:

1. Опрацювати С.147-161.

Домашнє завдання: знати зміст повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”, вміти характеризувати вчинки героїв.

Урок 27 лютого (асинхронний режим)

Тема. Олександр Довженко – кінорежисер і письменник. “Ніч перед боєм” – оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки Другої світової віни

Завдання:

1. Прочитати С. 139 у підручнику (записати у зошит найважливіші дати та події у житті письменника).

2. Подивитись відео про О. Довженка 👇

Домашнє завдання: прочитати оповідання "Ніч перед боєм".

Урок 23 лютого (асинхронний режим)

Тема. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. Час і вічність, символічні образи

Завдання:

1. Опрацювати відеоурок та зробити короткий конспект 👇

Домашнє завдання: подивитись фільм "Дорогою ціною" 👇

Урок 13 лютого (синхронний режим)

Тема. Проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною” 

презентація до уроку

Домашнє завдання: виконати завдання №10 та з будиночком на С.138 (у підручнику).

Урок 09 лютого (синхронний режим)

Тема. Місце, час подій, історична епоха в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. Роль прологу у творі

презентація до уроку

Домашнє завдання: прочитати  повість  “Дорогою ціною”.

Урок 30 січня (синхронний режим)

Тема. Іван Карпенко-Карий. Трагікомедія "Сто тисяч"

Завдання:

1. Опраювати відеоурок, зробити у зошиті короткий конспект 👇


Домашнє завдання: прочитати 3 та 4 дії комедії "Сто тисяч".

Урок 26 січня (асинхронний режим)

Тема. Іван Карпенко-Карий – український драматург. Перший професійний український театр (театр “корифеїв”). Влада грошей – проблема трагікомедії «Сто тисяч»

Завдання:

1. Опрацювати у підручнику С.88-89

2. Опрацювати відеоурок 👇

Домашнє завдання: 

1. Зробити короткий конспект про "Театр корифеїв", вміти розповідати.

2. Прочитати у підручнику 1 і 2 дію комедії "Сто тисяч".

Урок 16 січня (асинхронний режим)

Тема. Естетична й звукова цілісність вірша Анатолія Мойсієнка “Жовтень жовті жолуді...”

Завдання:

1. Опрацювати у підручнику С.83-84.

2. Виконати завдання №1-6 на С.84.

3. Опрацювати відеоурок 👇

Домашнє завдання: зробити ідейно-художній аналіз поезії "Жовтень жовті жолуді..." (тема, ідея, жанр, художні засоби).

Урок 12 січня (асинхронний режим)

Тема. Філософські мотиви віршів Івана Малковича “З янголом на плечі” й “З нічних молитов”. Прагнення зазирнути у світ  душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя

Завдання:

1. Опраювати презентацію. Записати у зошити ідейно-художній аналіз та образи-символи поезій 👉тут

Домашнє завдання: вивчити напам'ять поезію  Івана Малковича “З янголом на плечі”.

Урок 22 грудня (синхронний режим)

Тема: Підсумковий урок за 1 семестр

Урок 19 грудня (асинхронний режим)

Тема. Літературна вікторина за вивченими в І семестрі творами

Завдання:

1.  👉тут

2. Виконати інтерактивну вправу 👇

Урок 15 грудня (асинхронний режим)

Тема. Із сучасної української поезії. Глибинний зміст і символіка “Чоловічого танцю” Василя Герасим’юка

Завдання:

1. Опрацювати 👉презентацію до уроку.

2. Опрацювати у підручнику С.79-80.

Домашнє завдання: виконати завдання 1-8 на С.80-81.

Урок 12 грудня (асинхронний режим)

Тема. Контрольна робота з теми “Поетичні твори Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька”

Завдання 👉тут

Урок 08 грудня (асинхронний режим)

Тема. Позакласне читання. Анатолій Дімаров. "На коні і під конем"

Завдання:

1. Прочитати скорочено або прослухати аудіотекст повісті А. Дімарова "На коні і під конем" 👉тут

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи “Поетичні твори Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька”

Урок 05 грудня (асинхронний режим)

Тема. Література рідного краю. Поети-земляки

Завдання:

1. Опрацювати відеоурок 👇


Домашнє завдання: написати у зошиті невеликий конспект про життєвий і творчий шлях одного поета Вінниччини ( поета обираємо з презентації).

Урок 01 грудня (синхронний режим)

Тема. Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах Василя Голобородька “Наша мова”, “Теплі слова”

Завдання до уроку:

презентація до уроку

1. Опрацювати презентація, записати ідейно-художній аналіз поезій у зошит.

Домашнє завданнявиконати завдання№12, С. 78 (письмово).

Урок 21 листопада (синхронний режим)

Тема. Ідеї людяності й бережливого ставлення до природи у вірші Володимира Підпалого “Бачиш: між трав зелених...”

Завдання:

1. матеріали до уроку

2. презентація

Домашнє завдання: зробити у зошиті короткий конспект вивченого на уроці матеріалу.

Урок 17 листопада (асинхронний режим)

Тема.  Контрольний твір на тему “Патріотичні мотиви в поезіях Т. Шевченка, Володимира Сосюри”

Завдання:

1. Написати твір на тему “Патріотичні мотиви в поезіях Т. Шевченка, Володимира Сосюри”, використовуючи цитати із вивчених творів поетів ( обсяг 1,5-2 сторінки).

Урок 14 листопада 

Тема. «Васильки» − зразок інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»)

презентація до уроку

Домашнє завдання: виконати завдання 1-10, С. 69-70.

Урок 7 листопада (асинхронний режим)

Тема.
Проблеми і мотиви : роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка»)

Завдання:

1. Прочитати "Давню казку" Лесі Українки С. 50-61.

2. Подивитись відеоурок 👇

 

3. Виконати 👉 тести.

Домашнє завдання: вміти розповідати про Володимира Сосюру, зробити корорткий конспект (С.63-64).

Урок 24 жовтня  (синхронний режим)

Тема. Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і силу духу.  Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати…». «Давня весна» Тема гармонійного єднання людини з природою

Домашнє завдання: вивчити напам'ять вірш Л. Українки "Хотіла б я піснею стати..." 

Урок 20 жовтня  (асинхронний режим)

Тема. «Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми автора про власну долю, долю України

Завдання:

 1. Подивитись відеоурок 👇


2. Записати з відеоуроку в зошити визначення з теорії літератури та художній аналіз поезії "Мені однаково чи буду...".

Домашнє завдання: підготувати коротку розповідь про життєвий і творчий шлях Івана Франка.

Урок 13 жовтня  (синхронний режим)

Тема. Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). «Думи мої, думи мої…» (1847). Усвідомлення власної місії поета

Домашнє завдання: опрацювати С.37-40, вивчити напам'ять «Думи мої, думи мої…» 

Урок 10 жовтня  (асинхронний режим)

Тема. Контрольна робота з теми "Історичні пісні. Народні думи"

Завдання👉 тут

Урок 06 жовтня  (асинхронний режим)

Тема. Підготовка до контрольної роботи

Завдання:

1. Подивитись відеоурок, повторити вивчений матеріал. Зробити короткий конспект (за потреби).

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи з теми "Історичні пісні. Народні думи".

Урок 03 жовтня

РМ. Написання формального есе на історичну тему одного з вивчених творів, наприклад: «Героїзм лицарів-оборонців», «Грицю, Грицю, як ти міг...» тощо

Домашнє завдання: виконати 👉тести.

Урок 29 вересня 

Тема: ПЧ. Доба Хмельниччини в думі «Іван Богун». Історична основа та художній вимисел у ній. Порівняльний аналіз дум та історичних пісень

Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал про народні думи та історичні пісні.

Урок 26 вересня (синхронний режим)

Тема: Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі

Домашнє завдання: виконати завдання №12, С. 35.

Урок 22 вересня (синхронний режим)

Тема: Народна дума "Маруся Богуславка"

Домашнє завдання: виконати завдання 12, С. 31.

Урок 19 вересня 

Тема: РМ. Близькість історичних пісень до суспільно-побутових (козацьких) пісень. Письмове висловлювання-порівняння козацької та історичної пісень

Домашнє завдання: завершити письмову роботу.

Урок 15 вересня 

Тема: Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя

Завдання:

1. Подивитись відеоурок 👇

2. Опрацювати С. 23-26.

Домашнє завдання: вивчити напам'ять"Засвіт встали козаченьки".

Урок 12 вересня (синхронний режим)

Тема: Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою у піснях «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»

Домашнє завдання: Опраювати С.13-22. Бути готовим давати відповіді за змістом прочитаного.

Урок 08 вересня (асинхронний режим)

Тема: Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна»

Завдання:

1. Опрацювати у підручнику С. 12-13.

2. Виписати у зошити визначення "історичні пісні", вивчити його.

3. Опраювати 👉презентацію.

Домашнє завдання: навчитись виразно читати історичну пісню

«Зажурилась Україна», записати у зошити тему та ідею пісні.

Урок 05 вересня

Тема:  Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо)

Домашнє завдання: прочитати С. 4-6 у підручнику.

Урок 07 червня (офлайн)

Тема:  Підсумковий урок за рік. Рекомендована література для читання влітку

Діти в інтернеті – Ірпінський Вісник
Влітку під час відпочинку ти можеш гарно підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих художніх творів ,рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення на уроках української літератури у 8 класі.
 Пропоную тобі список літератури для обов’язкового читання. У нього я не вносила невеличкі віршовані чи прозові твори.
До речі, ці книги ти можеш взяти у дитячій бібліотеці.
Гарного відпочинку та цікавого читання! 

Список програмових творів з української літератури для 8 класу:
1. Іван Карпенко-Карий. Трагікомедія "Сто тисяч".
2. Михайло Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною".
3. Олександо Довженко. Оповідання "Ніч перед боєм".
4. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».
5. Юрій Винничук. «Місце для дракона».

Урок 06 червня (офлайн)

Тема: Повторення та узагальнення вивченого за рік 

Виконайте, будь ласка, інтерактивні вправи 👇

Урок 31 травня (онлайн)

Тема: Повторення вивченого з теорії літератури

Виконати 👉завдання

Домашнє завдання: виконати інтерактивну вправу 👇

Урок 30 травня (офлайн)

Тема: Повторення вивченого  у 7 класі

Виконати 👉завдання

Домашнє завдання: виконати 👉 тести.

Урок 24 травня (онлайн)

Тема: Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків

👇

презентація до уроку

1. Зробити короткий конспект переглянутої презентаії та надіслати на мою пошту.

Домашнє завдання: зробити кросворд до улюбленого твору прочитаного на уроках української літератури у 7 класі (фото надіслати мені).

Урок 23 травня (офлайн)

Тема: Контрольна робота з теми "Ми - україні" ( творчість О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка)

Завдання 👉 тут

Урок 17 травня (онлайн)

Тема: Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...», художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка

презентація до уроку

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи з теми "Ми - україні" (повторити творчість О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка)

Урок 16 травня (офлайн)

Тема: Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»)

презентація до уроку

Домашнє завдання: вивчити напам'ять одну поезію А. Малишка на вибір ( з тих, що є у підручнику).

Урок 10 травня (офлайн)

Тема: Урок мовленнєвого розвитку. Створення власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою (письмово)

Завдання: написати твір - власну історію про Івана Силу або продовження твору (обсяг 1 сторінка).

Надіслати твір до кіня уроку учителю на пошту!

Домашнє завдання: підготувати цікаві факти з життя відомого українського поета Андрія Малишка.

Урок 09 травня (онлайн)

Тема: Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність

👇

презентація до уроку

Домашнє завдання: підготуватися до написання твору - власної історії про Івана Силу або продовження твору. (обсяг 1 сторінка).

Урок 04 травня (онлайн)

Тема: Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості

1. Відеоурок 👇

Домашнє завдання: 

1. Напишіть невеликий твір (6 -7 речень) на тему «Іван Сила — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості».

2. Виконати інтерактивну вправу 👇

Урок 02 травня (онлайн)

Тема: Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог

Презентація до уроку

Домашнє завдання: виконати 👉 тести.

Урок 26 квітня (онлайн)

Тема: Урок виразного читання. Конкурс на кращого читця поезій Олега Ольжичата та Олени Теліги 

Домашнє завдання: прочитати повість Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили».

Урок 25 квітня (офлайн)

Тема: Лицар духу українського народу Олена Теліга. "Сучасникам", «Радість»

Завдання:



2. Зробити ідейно-художній аналіз одного з опрацьованих віршів Олени Теліги.

Домашнє завдання: підготуватися до конкурсу на кращого читця поезій Олега Ольжича та Олени Теліги (навчитися виразно читати опрацьовані на уроках поезії О. Ольжича та О. Теліги).

Увага! Діти, з 18 квітня по 21 квітня я на курсах!

Урок 12 квітня (онлайн)

Тема: Олег Ольжич. "Господь багатий нас благословив", "Захочеш - і будеш..."

презентаія до уроку

Домашнє завдання: завершити ідейно-художній аналіз опраьованих віршів О. Ольжича, навчитись виразно читати.

Урок 11 квітня (офлайн)

Тема: Контрольна робота з теми "Творчість Василя Симоненко, Марини Павленко, Любов Пономаренко"

Завдання: 👉тут

Урок 05  квітня (офлайн)

Тема: Любов Пономаренко. "Гер переможений"

Завдання:

1. Виконати інтерактивну вправу 👇

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи (твори Василя Симоненко, Марини Павленко, Любов Пономаренко).

Урок 04  квітня (онлайн)

Тема: Любов Пономаренко. "Гер переможений"

Завдання:

1. Опрацювати 👉 презентацію

2. Записати у зошити тему, ідею новели, проблематику ( з презентації).

Домашнє завдання: виконати 👉 тести.

Урок 29 березня (офлайн)

Тема: Урок позакласного читання. Степан Васильченко. "Приблуда"

Завдання:

1. Прочитати 👉 оповідання "Приблуда"

Домашнє завдання: Прочитати оповідання Любов Пономаренко "Гер переможений" С. 183-189.

Урок 28 березня (онлайн)

Тема: Марина Павленко. " Русалонька із 7- В або прокляття роду Кулаківських". Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів

Завдання:

1. Опрацювати навчальний матеріал та зробити короткий конспект 👇

Літературознавчий словничок

Символ (з грец. знак) — умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища; художній образ, що умовно відтворює усталену думку, ідею, почуття. Символ дав митцеві можливість сконцентрувати в образі широке коло життєвих явищ, дозволяє гранично «згущати» і перебільшувати зображуване.

Додатковий матеріал

   Народні символи України — скарб українського народу. В українській графіці використовуються символи й образи з пісенної народної творчості, з легенд, що використовуються в обрядах і звичаях. Їх вишивають на сорочках, рушниках тощо. За втіленням символіки умовно поділяються на рослинні і тваринні.

   Українці відтворюють ці символи у вишивці на сорочках, рушниках тощо, у розписі посуду, в кованих виробах, у різьбленні, в барельєфному прикрашанні житла, у розписах печі в хатах, гончарних виробах, у гравюрі, а також, в окремому виді української творчості — в писанках.

   Українська народна символіка поєднує язичницькі та християнські елементи, що витворюють синтез, виражений у національному світосприйнятті, звичаях, традиції, декоративному мистецтві, фольклорі.

Символи у повісті-казці. Пояснення їх значення


Невід’ємною складовою образної системи «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» є символічний образ чарівної бабусиної шафи, яка служить порталом між минулим і теперішнім часом: «Різьблена, з широкою шухлядою внизу, ще од прадіда Павла й прабабусі Горпини по маминій лінії. Її не проміняли на харчі навіть у голодовку! Почесна «пенсіонерка», регулярно змащувана щонайдорожчими засобами для меблів, схотіла згадати молодість?...» . Ще один родинний артефакт – незвичайні коралі, які, за
словами мами, «кожна жінка їхнього роду під вінець одягала... Намисто дісталося ще прапрапрабабі. Відтоді передавалося з роду в рід на щастя. Хоча Софійчина мама чомусь його всерйоз не сприймала. Вдягла тільки з поваги
до реліквії. А по весіллі відразу кудись поділа, здається, таки до шафи» . Прикметно, якщо шафа є символом духовного спадку пам’яті й пошани до свого роду, то чарівні коралі, які передаються по жіночій лінії родини із
покоління в покоління, – оберегом, символом щастя у подружньому житті.

2. Художні засоби у повісті-казці

Художні засоби в творі "Русалонька із 7-В":

У творі М. Павленко чимало художніх засобів. Пропоную записати найбільш яскраві.

Епітети: родове прокляття, сяйлива хмаринка, солоні краплі, безтурботне викумкування, моторошні вечори.

Порівняння: серце й затріпалось, як упійманий карасик; у вас і корова, й коняка – наче з подіуму;  гар­ненький, мов лялечка; по­веселішала, ніби скинула сонний панцир.

Фразеологізми: перебирати, як циган кінь­ми; ковтати слова; каші не звариш; ні сіло ні впало; до живих печінок дістала.

Сленг: 

 до лісу зганявпредок лиш бабки висилає; кентуюсь біля старої; а мені по барабану.

Застарілі слова

Нові слова (молодіжний сленг)

Фразеологізми

Дворянин;

скриня;

маєток;

долівка;

карета.

(Дають змогу відтворити реалії життя к.ХІХ-п.ХХст.)

Бабки;

кентуюсь;

по барабану;

хай би валила;

бомжик;

супер;

хохма;

предки.

(Вказують на зневажливе ставлення Вадима до всіх, навіть до рідних)

До живих печінок дістала;

нав’язався на її голову;

на всі чотири сторони;

солі на хвіст насипати;

з ним каші не звариш;

слід замести;

мертвого б розбудило.

(Містять колоритні,образні народні вислови, єднають різні покоління)

Домашнє завдання: виконати 👉тести.

Урок 22 березня (онлайн)

Тема: Марина Павленко. " Русалонька із 7- В або прокляття роду Кулаківських"

Завдання:

1. Опрацювати відеоурок 👇

Домашнє завдання: Прочитати повість до кінця.

Урок 21 березня (офлайн)

Тема: Марина Павленко. " Русалонька із 7- В або прокляття роду Кулаківських"

Завдання:

1. Опрацювати відеоурок 👇


2. Записати у зошити тему, ідею повісті, проблематику ( з відеоуроку).

Домашнє завдання: Прочитати повість С. 212-241.

Урок 15 березня (онлайн)

Тема: Василь Симоненко. Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина?». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани»

Завдання:

1. Подивитись презентацію 1 та презентацію 2

2. Записати ідейно-художній аналіз віршів у зошити.

Домашнє завдання: виконати тести.

Урок 14 березня (офлайн)

Тема: Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів

Завдання:

1. Подивитись відеоурок 👇


2. Записати ідейно-художній аналіз вірша у зошити.

Домашнє завдання: вивчити напам'ять вірш "Лебеді материнства" та надіслати учителю відео виразного читання вірша напам'ять.

Урок 01 лютого (онлайн)

Тема: Богдан Лепкий. "Мишка"

Домашнє завдання: виконати 👉тести.

Урок 31 січня (онлайн)

Тема: Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору

Домашнє завдання: Прочитати оповідання Богдана Лепкого "Мишка" С. 193-196.

Урок 25 січня (офлайн)

Тема: Урок позакласного читання. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу»

Завдання:

1. Прочитати 👉 "Вогник далеко в степу"

2. Опрацювати 👉презентацію.

Домашнє завдання: Прочитати С. 183-189.

Урок 24 січня (офлайн)

Тема: Григіг Тютюнник. Оповідання "Климко". Художні особливості твору. Мова персонажів

Завдання:

1. Подивитись відеоурок 👇



2. Виписати у зошит визначення "художня деталь" та приклади художньої деталі у оповіданні "Климко".

Домашнє завдання: виконати 👉тести.

Урок 14 грудня (онлайн)

Тема: Повторення вивченого

тести

Домашнє завдання: повторити вивчені в 1 семестрі літературні терміни.

Урок 13 грудня (офлайн)

Тема: Розвиток зв'язного мовлення. Створення каліграм про природу

Завдання:

1. Опраювати презентацію до уроку.

2. Вибрати поезію про природу та створити власний каліграм.

Домашнє завдання: завершити роботу над створенням каліграма та надіслати учителю.

Урок 07 грудня (офлайн)

Тема: Контрольна робота (письмовий твір за повістю "Гуси-лебеді летять..." Михайла Стельмаха)

Завдання:

1. Написати твір на одну із запропонованих тем (обсяг 1-1,5 сторінки): 

1) «Поетична розповідь про дитинство (за повістю “Гуси-лебеді летять’’)»

 2) "Стародавні уявлення і вірування нашого народу в повісті “Гуси-лебеді летять’’

3) "Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика".

2. Надіслати учителю твір на перевірку до кіня уроку 👉

mytchenkosvitlana@gmail.com

Урок 06 грудня (онлайн)

Тема: Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи з теми "Михайло Стельмах. Автобіографічна повість "Гуси-лебеді летять...".

Урок 30 листопада (офлайн)

Тема: Образ чутливого до краси Михайлика. Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби)

Завдання:

1. Опрацювати 👉презентацію.

2. Виписати у зошит по 2-3 цитати до характеристики героїв повісті.

Домашнє завдання: виписати образи-символи з твору та пояснити їх.

Урок   29 листопада (онлайн)

Тема: «Гуси-лебеді летять»Образ чутливого до краси Михайлика

Домашнє завдання: виконати 👉тести.

Урок   23 листопада (офлайн)

Тема: Звичаї, традиції українців. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Образ гусей-лебедів

Завдання:

1. Дати письмові відповіді на запитання 1-3 С.116, 1-3 С. 126.

2. Прочитати 8 розділ повісті.

Домашнє завдання: Прочитати повість до кінця, підготуватися до характеристики героїв.

Урок   22 листопада (онлайн)

Тема: Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять» – автобіографічна повість про дитинство

презентація

Домашнє завдання: прочитати повість "Гуси-лебеді летять" (С.110-125).

Урок   16 листопада (офлайн)

Тема: Контрольна робота з теми "Про минулі часи"

Завдання 👉 тут.

Урок   15 листопада (онлайн)

Тема: Образ Павлуся. Шляхетність, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи з теми "Іван Франко.Тарас Шевченко. Андрій Чайковський".

Урок   09 листопада (онлайн)

Тема: Андрій Чайковський. Повість "За сестрою". Напружений динамічний сюжет

Домашнє завдання: виконати 👉тести.

Урок   08 листопада (онлайн)

Тема: Андрій Чайковський. Повість "За сестрою"

Домашнє завдання: Прочитати повість "За сестрою" до кінця.

Урок   02 листопада (офлайн)

Тема: «Заповіт» («Як умру, то поховайте…») – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє 

Завдання: 

1. Подивитись відеоурок 👇

2. Записати у зошити аналіз поезії "Заповіт" (тема, ідея, жанр, художні засоби)👈 з відеоуроку.

Домашнє завдання: вивчити напам'ять вірш "Заповіт".

Урок   25 жовтня (онлайн)

Тема: Т. Г. Шевченко. Балада «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

Домашнє завдання: навчитися виразно читати баладу "Тополя", виписати у зошити  епітети, метафори, порівняння з прочитаної балади.

Урок   19 жовтня (онлайн)

Тема: Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»)

Домашнє завдання: опрацювати С. 60-61, дати відповіді на запитання С. 58-59 (усно) у підручнику. Зробити короткий конспект головних віх життя поета, записати у зошити літературний аналіз поезії "Мені тринадцятий минало" 👉 з презентації.

Урок   18 жовтня (офлайн)

Тема: Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків

1. Опрацювати  👉 презентацію.

2. Записати у зошити прізвища письменників та поетів Гайсинщини ( з презентації).

Урок   12 жовтня (офлайн)

Тема: Контрольна роботаз теми "Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Повість "Захар Беркут" Івана Франка"

Завдання: 👉 тут.

Урок   11 жовтня (онлайн)

Тема: Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Лідерські якості Захара Беркута. Характеристика образу Тугара Вовка

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи з теми "Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Іван Франко "Захар Беркут".

Урок   28 вересня (онлайн)

Тема: Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави

Домашнє завдання: підготуватися до характеристики Тугара Вовка, зробити цитатну характеристику героя ( виписати 10 цитат).

Урок   27 вересня (офлайн)

Тема: Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників у повісті. Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті

Завдання:

1. Опрацювати відеопрезентацію👇

2. Прочитати повість "Захар Беркут"  до кінця.

Домашнє завданняВиконати 👉тести.

Урок   29 квітня (офлайн)

Тема: Позакласне читання. Всеволод Нестайко. "Пригоди робінзона Кукурудзо"

Завдання: прочитати короткий зміст 👉тут, або прослухати аудіокнигу👉 тут.

Домашнє завдання: прочитати або дослухати  твір до кінця.

Урок   28 квітня (онлайн)

Тема:  Леонід Глібов. "Муха і Бджола", "Жаба і Віл". Алегоричні образи

Домашнє завдання: виконати 👉тести.

Урок   22 квітня (офлайн)

Тема:  Байки Леоніда Глібова

Завдання:

1. Виконати інтерактивну вправу 👇

2. Виконати 👉 тести.

Домашнє завдання: Виконати тести у підручнику С. 237, 240, прочитати  байки "Муха і Бджола", "Жаба і Віл"

Урок   21 квітня (онлайн)

Тема: Жанрова різноманітність гумористичних творів. Леонід Глібов. Байка "Щука"

Домашнє завдання: опрацювати С. 233, навчитись виразно читати байку "Щука" (С. 239).

Урок 15 квітня (офлайн)

Тема: Контрольна робота з теми " Пригоди і романтика"

Завдання 👉тут

Урок   14 квітня (онлайн)

Тема: Еволюція Клима від боягуза до супергероя. Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини.

Домашнє завданняпідготуватися до контрольної роботи (повторити твори В. Нестайка, Я Стельмаха, Л. Ворониної)

Урок   08 квітня (офлайн)

Тема: Клим Джура - рятівник світу. Його друзі й вороги

Завдання:

1. Виконати інтерактивну вправу 👇

 

2. Подивитись навчальне відео 👇


Домашнє завдання: виконати 👉тест.

Урок   07 квітня (онлайн)

Тема: Леся Воронина. "Таємне товариство боягузів..."

Домашнє завдання: виконати тест.

Урок  1 квітня (офлайн)

Тема: Леся Воронина. "Таємне товариство боягузів..."

Завдання:

1. Прочитати С. 195-199.

2. Виконати інтерактивну вправу👇

Домашнє завдання: прочитати "Таємне товариство боягузів..." до кінця.

Урок  31 березня (онлайн)

Тема: Зв'язне мовлення. Цитатна характеристика головних героїв повісті Ярослава Стельмаха "Митькозавр з Юрківки або химера лісового озера"

Домашнє завдання: Прочитати С. 186-195.

Урок  25 березня (офлайн)

Тема: Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки або химера лісового озера"

Завдання:

1. Виконати інтерактивну вправу 👇

2. Скласти пам’ятку для клубу романтиків-шукачів пригод

Запам’ятайте!

Романтик – це непересічна особистість, що діє в незвичайних обставинах, якій властиві яскраві почуття, безстрашність, гостра реакція на спричинену кривду.

Наприклад:

1) Завжди прагнути до пізнання нового, незвіданого, таємничого.

2) Не зупинятися на досягнутому.

3) Багато читати, бути допитливим.

4) Бути сміливим та відважним.

5) Розвивати свої фізичні здібності, тренуватися, загартовуватися, щоб у будь-який момент прийти комусь на допомогу.

3. Виконати  👉 тести.

Домашнє завдання: написати свої  враження від прочитаної повісті 👉 тут.

Урок  24 березня (онлайн)

Тема: Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки або химера лісового озера"

Домашнє завдання: прочитати повість до кінця.

Урок  11 березня (офлайн)

Тема: Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки або химера лісового озера"

Завдання:

1. Прочитати С. 172-184.

2. Виконати інтерактивну вправу👇

Домашнє завдання: виконати👉 тести.

Урок  10 березня (офлайн)

Тема: Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки або химера лісового озера"

Завдання:

1. Прочитати С. 157-170.

2. Записати у зошити 👉 Паспорт твору

«Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» – це пригодницька повість, написана Ярославом Стельмахом, у якій автор знайомить читача із двома шестикласниками і розповідає про їхні літні пригоди.

Паспорт твору

Літературний рід: епос.

Жанр: пригодницька повість.

Головне: сюжет повісті описує пригоди Сергія і Митька, які трапилися з ними влітку після п’ятого класу.

Ідея: возвеличення справжньої дружби, духу пригод, гарного ставлення до старших; підтримка креативності, сміливості, наполегливості, працелюбства; засудження хитрості, брехні, пихатості.

Головні герої: Сергій Стеценко, Митько Омельчук, Василь, ботанічка, батьки хлопчиків.

Значення в літературі: Ярослав Стельмах збагатив українську літературу ще одним прикладом справжньої дитячої дружби та безтурботного дитинства. Він зробив внесок у розвиток дитячої літератури.

Особливості: повість складається з дев’ятьох розділів, кожний із яких має свою експозицію, зав’язку, розвиток дії, кульмінацію та розв’язку.

Домашнє завдання: виконати  завдання👉 С.171-172 1-4(письмово), 5-12 (усно). 

Урок  04 березня (офлайн)

Тема: Зв'язне мовлення. Всеволод Нестайко. Повість "Тореадори з Васюківки". Характеристика улюбленого героя

Завдання: Написати твір-характеристику улюбленого героя з повісті "Тореадори з Васюківки".

Домашнє завдання: опрацювати С. 154-155, записати визначення у зошит.

Урок  03 березня (онлайн)

Тема: Всеволод Нестайко. Повість "Тореадори з Васюківки". Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього

Домашнє завдання: підготуватися до твору-характеристики улюбленого героя.

Урок  25 лютого (офлайн)

Тема: Всеволод Нестайко. Повість "Тореадори з Васюківки". Пригодницький захоплюючий сюжет твору

Завдання:

1. Виконати тестові завдання 👉 тут.

2. Прочитати С. 141 -153.

3. Опрацювати теоретичний матеріал С. 155-156.

Домашнє завдання: 

1. Підготувати розповідь про одного з головних героїв.

2. Дослідницьке завдання ( за бажанням): взяти інтерв'ю у членів родини про їх дитинство і пригоди, які з ними траплялися.

Урок  24 лютого (онлайн)

Тема: Всеволод Нестайко - класик сучасної дитячої літератури. Повість "Тореадори з Васюківки"

Домашнє завдання: Прочитати у підручнику С. 122-141(уривки з повісті "Тореадори з Васюківки". Вміти переказувати, характеризувати персонажів.



Урок  17 лютого (офлайн)

Тема: Урок виразного читання. Ємма Андієвська "Говорюща риба", "Казка про яян"

Завдання:

1. Навчитись виразно читати казки Ємми Андієвської . Послухати👇



2. Виконати 👉 тести.
Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи (творчість В. Винниченка, С. Чернілевського, І. Жиленко, І. Калинця, Є. Андієвської).

Урок  11 лютого (офлайн)

Тема: Емма Андієвська.  "Говорюща риба"

Завдання:

1. Прочитати казку-притчу "Говорюща риба" (С.115-120)  або прослухати аудіотекст 👇

2. Виконати 👉тести.

Домашнє завдання: скласти власне закінчення казки "Говорюща риба".

Урок  03 січня (онлайн)

Тема: Ігор Калинець.  Вірші "Стежечка", " Блискавка", " Веселка", " Криничка".

1. Виконати👉 тести

2. Презентація до уроку👉 тут.


Домашнє завдання: Вивчити напам'ять один вірш (на вибір).

Урок  28 січня (офлайн)

Тема: Ірина Жиленко. "Гном у буфеті", "Підкова"

Завдання: 

1. Подивитись та звернути увагу на виразне читання👇

2. Зробити ідейно-художній аналіз поезій Ірини Жиленко.

Домашнє завдання: 

1. Виразно читати поезії Ірини Жиленко.

2. Написати міні-твір "Щастя у наших руках".

Урок  21 січня (офлайн)

Тема: Урок позакласного читання. Оповідання "Найкращий намет" Ярослава Стельмаха 

Завдання: 

1. Прочитати оповідання "Найкращий намет" Ярослава Стельмаха 👉скорочено  .

Домашнє завдання: Схарактеризуйте Микиту із сусіднього табору, його стосунки з батьками, прослідкуйте його «спорідненість» із героями інших творів, наприклад, Федьком-халамидником чи Явою та Павлушею (письмово).

Урок  20 січня (онлайн)

Тема:  Станіслав Чернілевський. " Забула внучка в баби черевички", " Теплота родинного інтиму..."

Домашнє завдання: виконати завдання 11, 12 С. 81(підручник) .

Урок  14 січня (онлайн)

Тема: Володимир Винниченко. Внутрішній світ героїв оповідання Володимира Винниченка "Федько-Халамидник"

Домашнє завдання:

1. Виконати тестові завдання С. 74, 77.

2. Опрацювати теоретичний матеріал С. 75-76

Урок  13 січня (онлайн)

Тема: Володимир Винниченко. Оповідання "Федько-Халамидник"

Завдання: 

1. Опрацювати 👉 презентацію.

2. Прочитати оповідання "Федько-Халамидник" С. 57- 64.

Домашнє завдання: Дочитати оповідання "Федько-Халамидник" до кінця, вміти характеризувати героїв твору.

Урок  24 грудня (офлайн)

Тема: Література рідного краю

Завдання: 

1. Опрацювати 👉презентацію.

2. Прочитати у підручнику С. 242-244.

Домашнє завдання: Вміти розповідати про С. Руданського, виразно читати співомовки "Добре торгувалось", "Гуменний".

Урок 16 грудня (онлайн)

Тема:  І. Калинець. Оповідання-казка "Хлопчик-фігурка, який задоволений собою"

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи (  Л. Українка, І. Калинець).

Урок 10. 12. 2020 р. (офлайн)

Тема: Леся Українка. "Тиша морська". Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи

Завдання: зробити ідейно-художній аналіз поезії "Тиша морська" користуючись презентацією до уроку.

Домашнє завдання: Прочитати 👉 казку " Хлопчик-фігурка, який задоволений собою" І. Калинця.

Урок 02. 12. 2020 р. (онлайн)

Тема: Леся Українка.Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Поезії "Мрії", " Як дитиною бувало".

Презентація до уроку.

Домашнє завдання: Вивчити напам'ять вірш " Як дитиною бувало", вміти розповідати про дитинство поетеси.

Урок 26. 11. 2020 р. (офлайн)

Тема: Контрольна робота з теми: "Загадково прекрасна і славна давнина України"(творчість Т. Шевченка, М. Вороного, В. Рутківського)

Завдання👉 тут ( виконані завдання надіслати до 13:30 год.)

Урок 18. 11. 2020 р. (офлайн)

Тема: Володимир Рутківський. "Джури козака Швайки"

Завдання:    1. Опрацювати 👉 презентацію.

                       2.   Виконати👉 тести.

Домашнє завдання: Написати міні твір на тему" Мій улюблений персонаж твору  "Джури  козака Швайки"".

Урок 12.11. 2020 р. (онлайн)

Тема: Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. Історична основа поеми "Іван Підкова"

презентація до уроку

Домашнє завдання: Прочитати скорочено повість В. Рутківського "Джури козака Швайки" або послухати аудіокнигу.👇



Урок  11.11.2020 р. (офлайн)

Тема: Урок позакласного читання. В. Близнець. " Звук павутинки"👉 текст

Аудіокнига 👇


Домашнє завдання: Написати відгук (враження) про прочитаний твір.

;">








Немає коментарів:

Дописати коментар